Generalforsamling 2019

Didier filmer i Senegal

Generalforsamling 2019

I torsdags afholdt MUNDU en noget forsinket generalforsamling. Normalt afholder vi generalforsamling inden udgangen af april. Det har af mange årsager ikke kunnet lade sig gøre i år. Heldigvis accepterede både bestyrelse og generalforsamling forsinkelsen.

Beretning

Forside beretning 2018I forordet til beretningen skrev MUNDUs formand Mads Bentsen om, at både verdensmål og klima nu var kommet på alles dagsorden. Klimabevidstheden er styrket på grund af Greta Thunberg, og det rammer jo direkte ind i MUNDUs kerneopgave: at bidrage til at skabe viden om globale temaer for at kunne foretage informerede valg. Mads skrev også, hvordan debativeren ryger helt i vejret, når det handler om muslimer, og at vi har brug for en faktuel moddebat for at give populismen et seriøst modspil. Læs MUNDUs beretning her.

Ny bestyrelse

Der er sjældent tradition for kampvalg i små organisationer som MUNDU. Det kunne vi heller ikke prale af i år. Til gengæld har vi en god og stærk ny bestyrelse. Sara O’Keefe Jacobsen, som i flere omgange har været frivillig i sekretariatet, er nyvalgt i bestyrelsen. Sara erstatter MUNDUs tidligere formand igennem 10 år Marianne Leth, som ønskede at blive suppleant fremfor bestyrelsesmedlem. Jeppe Kiel Christensen er også nyvalgt i bestyrelsen. Jeppe er tidligere praktikant i sekretariatet. Han erstatter Lone Jørgensen, som ønskede at træde ud af bestyrelsen. Bestyrelsen består nu af:

• Mads Bentsen
  • Bo Hamburger (AIF/LO)
  • Lykke Valentin (DIB)
  • Susanne Rasmussen (Geografforbundet)
  • Rune Vinter
  • Jeppe Kiel Christensen
  • Sara O’Keefe Jacobsen
  • Marianne Axelsen Leth (suppleant)
  • Louise Austeen Leth (suppleant)
  • Jørgen Mørck (suppleant).

MUNDU takker Lone Jørgensen for sit engagement i bestyrelsen.

Der er lukket for kommentarer.