Danidas Verdensbilleder er små film, der er fantastiske til at bringe levende billeder fra den store verden ind i din undervisning! Du kan finde de foreløbig 133 film på YouTube her.
MUNDU har produceret undervisningsopgaver til grundskoleniveau til filmene siden 2012. Det kan dog være lidt svært at overskue de mange film og opgaver. Derfor har vi som en lille service oprettet denne tabel, hvor du kan søge dig frem til, hvilke Verdensfilm og undervisningsmaterialer, der er tilgængelige på filmenes webside.
VEJLEDNING TIL TABELLEN
Eksempel: Du vil arbejde med global undervisning i matematik, skriv matematik i søgefeltet, og du får en liste med undervisningsmaterialer. Eksempel 2: Du vil arbejde med Ghana men mangler ideer til natur/teknologi, skriv Ghana eller natur/teknologi i søgefeltet, og du får en liste med muligheder. Eksempel 3: Du har en vikartime i 7.kl. men mangler lidt inspiration. Søg på 7.kl. og find de film og undervisningsideer, som passer til niveauet.
Titel | Fag | Niveau | Forløbets titel | Land |
---|---|---|---|---|
Pigerne med de 111 træer | Dansk | 7.-9.kl. | Film, der kan forandre | Indien |
Pigerne med de 111 træer | Biologi | 7.-9.kl. | Fra kvinderettigheder til 111 træer | Indien |
Pigerne med de 111 træer | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Når en pige er mindre værd | Indien |
Ørnejægerne | Dansk | 5.-6.kl. | Far og søn på ørnejagt | Kirgisistan |
Ørnejægerne | Samfundsfag | 8.-9.kl. | En fremtid for ørnejægerens søn? | Kirgisistan |
Ørnejægerne | Natur/teknologi | 5.-6.kl. | Vilde fugle i fangenskab | Kirgisistan |
Miss Gay Yolanda | Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab | 7.-9.kl. | Trans på filippinsk | Filippinerne |
Miss Gay Yolanda | Dansk | 7.-9.kl. | Katastrofer, traumer og happenings | Filippinerne |
Miss Gay Yolanda | Dansk | 7.-9.kl. | Den talende krop | Filippinerne |
The A-Team | Dansk | 7.-9.kl. | Verdensmålene | Kenya |
The A-Team | Dansk | 7.-9.kl. | Debatindlæg om krybskytteri | Kenya |
The A-Team | Geografi | 7.-9.kl. | Den kenyanske befolkning | Kenya |
The A-Team | Geografi | 7.-9.kl. | Bæredygtig naturudnyttelse | Kenya |
The A-Team | Biologi | 7.-9.kl. | Krybskytteri i Kenya | Kenya |
The A-Team | Matematik | 7.-9.kl. | Sæt pris på bevarelsen af elefanter og næsehorn | Kenya |
The A-Team | Engelsk | 5.-7.kl. | Kenyansk engelsk | Kenya |
The A-Team | Drama | 7.-9.kl. | Sig det, så jeg tror det! | Kenya |
Love Commandos | Dansk | 7.-9.kl. | Et spørgsmål om ære | Indien |
Love Commandos | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Ægteskab m./u. forelskelse | Indien |
Love Commandos | Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab | 7.-9.kl. | Kærlighed og køn på film | Indien |
El Violinista | Dansk | 7.-9.kl. | Fordomme gemt i sproget | Bolivia |
El Violinista | Spansk | 7.-9.kl. | Barokmusik i den bolivianske jungle | Bolivia |
El Violinista | Musik | 7.-9.kl. | Musikliv fra San Ignacio til Sønderborg | Boliva |
Selv hvis jeg hvisker | Geografi | 7.-9.kl. | Affolkning og overbefolkning | Bangladesh |
Selv hvis jeg hvisker | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Vi har ret! | Bangladesh |
Selv hvis jeg hvisker | Matematik | 7.-9.kl. | Tal på undertrykkelse | Bangladesh |
V for Victory | Engelsk | 8.-9.kl. | Victors historie | Rwanda |
V for Victory | Historie | 7.-9.kl. | Med kurs mod forsoning | Rwanda |
V for Victory | Filmkundskab | 7.-9.kl. | V som i virkemidler | Rwanda |
Re-Enacted | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Den gode historie? | Uganda |
Re-Enacted | Drama | 7.-9.kl. | Hvis dit liv var et skuespil | Uganda |
Re-Enacted | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Global kreativitet, lokal forandring | Uganda |
More Than Brothers | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Det forjættede Europa | Kenya |
More Than Brothers | Dansk | 4.-7.kl. | Den grimme Ælling | Kenya |
African Space Odyssey | Natur/teknologi | 4.-7.kl. | Tag med på rumkapløb | Uganda |
African Space Odyssey | Dansk | 8.-9.kl. | Overraskkelser fra Afrika | Uganda |
African Space Odyssey | Dansk | 7.-9.kl. | Filmanalyse: Filmiske virkemidler | Uganda |
Dødens Skørt | Dansk | 4.-7.kl. | Traditioner gennem generationer | El Salvador |
Dødens Skørt | Historie | 8.-9.kl. | Etiske udrensninger | El Salvador |
Lion Lights | Engelsk | 5.-7.kl. | An Inspiring Story | Kenya |
Lion Lights | Biologi | 7.kl. | Konflikt mellem mennesker og vilde dyr | Kenya |
Lion Lights | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Alternative billeder | Kenya |
Lagos in the Red | Historie | 7.-9.kl. | Biafrakrigen | Nigeria |
Lagos in the Red | Billedkunst | 7.-9.kl. | Kroppen som kunstnerisk værktøj | Nigeria |
Lagos in the Red | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Kunst som skaber forandring | |
Lagos in the Red | Dansk | 8.-9.kl. | Kunst som skaber forandring | Nigeria |
Famidihana, De Dødes Dag | Biologi | 8.-9.kl. | Den døde krop | Madagaskar |
Famidihana, De Dødes Dag | Kristendomskundskab | 8.-9.kl. | Dødsritualer | Madagaskar |
Famidihana, De Dødes Dag | Filmkundskab | 8.-9.kl. | Filmanalyse | Madagaskar |
Mananambal, Healeren | Dansk | 4.-7.kl. | Personportræt | Filippinerne |
Mananambal, Healeren | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Når man blander religioner | Filippinerne |
Mananambal, Healeren | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Filmanalyse | Filippinerne |
Vulkanens Vogter | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Fra idé til projekt | Indonesien |
Vulkanens Vogter | Geografi | 7.kl. | Vulkaner | Indonesien |
Vulkanens Vogter | Kristendomskundskab | 4.-7.kl. | Myten i vulkanen | Indonesien |
Making the Best of it | Historie | 8.-9.kl. | Fagbevægelsen | Zambia |
Making the Best of it | Dansk | 4.-7.kl. | Fremtidsdrømme | Zambia |
Making the Best of it | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Den nye verdensorden | Zambia |
En sang om Frihed | Engelsk | 4.-7.kl. | Sydsudans nationalsang | Sydsudan |
En sang om Frihed | Dansk | 8.-9.kl. | Sange med mening | Sydsudan |
Learn to be Free | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Demokrati og diktatur | Myanmar |
Learn to be Free | Samfundsfag | 7.-9.kl. | Det krævende demokrati | Myanmar |
Learn to be Free | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Munken og samfundet | Myanmar |
Fish Out of Water | Natur/teknologi | 4.kl. | Skovens betydning | Kenya |
Fish Out of Water | Biologi | 8.kl. | Honning som lægemiddel | Kenya |
Fish Out of Water | Dansk | 6.kl. | Identitet | Kenya |
Penge på snor | Kristendomskundskab | 8.-9.kl. | Bryllupstraditioner | Salomonøerne |
Penge på snor | Dansk | 8.-9.kl. | Filmanmeldelse | Salomonøerne |
Penge på snor | Håndværk og design | 4.-6.kl. | Produktion af skalpenge | Salomonøerne |
Den enes død - den andens brød | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Døden - traditioner og ritualer | Nepal |
Den enes død - den andens brød | Dansk | 5.-6.kl. | En god dag | Nepal |
Den enes død - den andens brød | Matematik | 6.kl. | Dyr død | Nepal |
Nattevagt | Dansk | 9.kl. | Nattergalen | Kenya |
Nattevagt | Samfundsfag | 9.kl. | Social arv og ulighed | Kenya |
Nattevagt | Filmkundskab | 8.-9.kl. | Fortælleform | Kenya |
El oro blanco | Dansk | 7.-9.kl. | Hvad er rigdom? - Et tema om værdier | Bolivia |
El oro blanco | Geografi | 7.-9.kl. | Saltsletter | Bolivia |
El oro blanco | Biologi | 7.-9.kl. | Kokaplanten | Bolivia |
El oro blanco | Spansk | 7.-9.kl. | Portræt fra Boliva | Bolivia |
Otgon | Dansk | 3.-4.kl. | Otgons drøm | Mongoliet |
Otgon | Idræt | 6.-7.kl. | Otgon - en pige med ambitioner | Mongoliet |
Otgon | Medier | 7.-9.kl. | Alle har en historie | Mongoliet |
Det tredje hus | Geografi | 8.-9.kl. | En befolkning - flere folk | Cambodja |
Det tredje hus | Filmkundskab | 8.-10.kl. | Det nærgående kamera | Cambodja |
Det tredje hus | Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab | 8.-9.kl. | At finde "den rigtige" | Cambodja |
Down From Everest Death Zone | Natur/teknologi | 5.-6.kl. | Pladeteknonik - interaktive simuleringer | Nepal |
Down From Everest Death Zone | Kristendomskundskab | 8.-9.kl. | Livsfilosofi - eksistentialisme | Nepal |
Iwawa | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Forbrydelse og straf - og filmen "Iwawa" | Rwanda |
Iwawa | Historie | 8.-9.kl. | uden titel | Rwanda |
Iwawa | Geografi | 8.-9.kl. | uden titel | Rwanda |
Iwawa | Samfundsfag | 8.-9.kl. | uden titel | Rwanda |
Iwawa | Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab | 8.-9.kl. | Hvordan kommer man videre med sit liv? | Rwanda |
The World at his Feet | Dansk | 4.-7.kl. | uden titel | Vietnam |
The World at his Feet | Dansk | 8.-9.kl. | uden titel | Vietnam |
The World at his Feet | Samfundsfag | 8.-9.kl. | uden titel | Vietnam |
Paradise Expired | Engelsk | 6.-9.kl. | uden titel | Tuvalu |
Paradise Expired | Natur/teknologi | 4.-7.kl. | uden titel | Tuvalu |
Paradise Expired | Geografi | 8.-9.kl. | uden titel | Tuvalu |
Bamako Hippodrome | Medier | 8.-9.kl. | uden titel | Mali |
Bamako Hippodrome | Fransk | 9.-10.kl. | uden titel | Mali |
Whispering Voices | Fransk | Ægypten | ||
Shared Love | Engelsk | 8.-10.kl. | uden titel | Sierra Leone |
Shared Love | Filmkundskab | 8.-10.kl. | uden titel | Sierra Leone |
Shared Love | Tværfagligt | 8.-10.kl. | Afrika - en verdensdel vi kan lære noget af | Sierra Leone |
Shared Love | Dansk | 8.-10.kl. | Dokumentarfilm | Sierra Leone |
Spray the day | Filmkundskab | 8.-10.kl. | uden titel | Kenya |
Spray the day | Engelsk | 8.-9.kl. | uden titel | Kenya |
Spray the day | Dansk | 7.-10.kl. | Ungdomskultur og dokumentarfilm | Kenya |
Flikflak i slummen | Engelsk | 7.-9.kl. | uden titel | Kenya |
Flikflak i slummen | Dansk | 7.-10.kl. | Dokumentarfilm | Kenya |
Flikflak i slummen | Dansk | 6.-10.kl. | Håb og drømme | Kenya |
Flikflak i slummen | Dansk | 4.-10.kl. | Hvad kan vi lære af akrobaterne fra Kayole slum? | Kenya |
The Call of Nepal | Matematik | 7.-9.kl. | uden titel | Nepal |
The Call of Nepal | Dansk | 4.-7.kl. | uden titel | Nepal |
The Call of Nepal | Dansk | 8.-9.kl. | uden titel | Nepal |
The Call of Nepal | Engelsk | 6.-10.kl. | uden titel | Nepal |
The Call of Nepal | Engelsk | 5.-7.kl. | The Call of Nepal | Nepal |
The Call of Nepal | Dansk | 5.-6.kl. | Ringer du? | Nepal |
The Call of Nepal | Matematik | 4.-6.kl. | Mobiltelefoner i Nepal og statistik | Nepal |
Dromedarerne i Djævlens Have | Natur/teknologi | 2.kl. | uden titel | Algeriet |
Dromedarerne i Djævlens Have | Natur/teknologi | 3.-4.kl. | uden titel | Algeriet |
Dromedarerne i Djævlens Have | Historie/Geografi | 8.-9.kl. | uden titel | Algeriet |
Tro, håb og hornmusik | Musik | 5.-6.kl. | "Tro, håb og hornmusik" i musikundervisningen | Uganda |
Forsoningens dilemma | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Ekspert i filmanalyse | Sierra Leone |
Forsoningens dilemma | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Had og forsoningsritualer i Sierra Leone | Sierra Leone |
Forsoningens dilemma | Dansk | 7.-9.kl. | Kan du tilgive mig? | Sierra Leone |
Bølgens Børn | Dansk m.fl. | 5.-9.kl. | uden titel | Nicaragua |
Heksejagt | Ghana | |||
Et stille liv | Sri Lanka | |||
Mi go long CD-haus | Ny Guinea | |||
Efter fortid | Kirgisistan | |||
Home for the golden gays | Filippinerne | |||
Drengen med de 9 liv | Vietnam | |||
Cholita | Bolivia | |||
Pigesoldaten | Sierra Leone | |||
Drømme om salsa i Sahara | Algeriet | |||
Portræt af Nizamuddin | Indien | |||
Gartneren og hans 21 blomster | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Drømmen om en vandpumpe | Zambia |
Gartneren og hans 21 blomster | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Viljen til at klare sig | Zambia |
En prins til Xui Mei | Kina | |||
India's Next Generation | Indien | |||
Mr. & Mr. | Malaysia | |||
Kampuchea | Historie | 7.-9.kl. | uden titel | Cambodja |
Wayang | Indonesien | |||
Gypsises of the Sulu Sea | Natur/teknologi | 4.-7.kl. | uden titel | Filippinerne |
Lost Lands | Bangladesh | |||
En fløjtespiller fortæller | Panama | |||
Te-tid på kanten af Sahara | Burkina Faso | |||
Kampalas B-Boys | Uganda | |||
På sporet af Fremtiden | Samfundsfag | 8.-9.kl. | uden titel | Irak |
Tilbage til stepperne | Mongoliet | |||
Mr. Banda and the Lady Detectives | Zambia | |||
Dreams About Grass | Palæstina | |||
Fangerns børn | Kina | |||
De tidligere gudinder | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | uden titel | Nepal |
Kabul - drenge - drager | Afghanistan | |||
Outdong Dreams | Dansk | 5.-7.kl. | uden titel | Cambodja |
Ice Cream Zombieland | Pakistan | |||
Parabolernes by | Syrien | |||
The Lesson of the Ring | Indien | |||
Entras si quieres | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Alt eller intet? | Honduras |
Entras si quieres | Filmkundskab | 7.-9.kl. | Filmanalyse af dokumentar | Honduras |
Pray Until Something Happens | Ghana | |||
Mamadou | Mali | |||
Maskens Mester | Dansk | 5.-7.kl. | uden titel | Peru |
Mit andet navn | Somaliland | |||
Balletdrømme i slummen | Sydafrika | |||
Bryllupsfesten | Azerbaijan | |||
Kabul - skønhed | Afghanistan | |||
Survivor in the Zongo | Ghana | |||
På med jernskjorten | Guatemala | |||
Min mors fisk | Ghana | |||
Den gamle mand og søen | Malawi | |||
Vejenes dronning | Palæstina | |||
Single Mothers Association | Samfundsfag | 8.-9.kl. | uden titel | Uganda |
Open Court | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Undervisningsforløb om retsvæsnet | Indien |
Floden Dzachu | Tibet | |||
Transit Tanger | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Undervisningsforløb om EU | Marokko |
Transit Tanger | Samfundsfag | 8.-9.kl. | EU - Det forjættede land | Marokko |
China Lunch Hour | Kina | |||
Happy Hour | Vietnam | |||
Levende musik for de døde | Vietnam | |||
Bronzestøberen | Thailand | |||
Min onkels Porsche | Ghana | |||
Bjergets skygge | Bolivia | |||
De dødes by | Egypten | |||
The Vinyl Records | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Vold mod kvinder | Indien |
The Vinyl Records | Matematik | 7.-9.kl. | Kvinders udvikling i tal | Indien |
The Vinyl Records | Musik valgfag | 7.-9.kl. | Jeg protesterer mod … | Indien |
Balonmano | Engelsk | 5.kl. | Bolivian people | Boliva |
Balonmano | Samfundsfag | 9.kl. | "Når jeg tænker på det, græder jeg" | Boliva |
Balonmano | Engelsk | 5.kl. | En helt anden verden | Boliva |
Balonmano | Matematik | 7.kl. | Kan det virkelig passe? | Boliva |
Balonmano | Idræt | 5.kl. | Bliv hjemme og slap af | Boliva |
Tigerbarn | Uddannelse og job | Bh.-3.kl. | Hvad drømmer du om? | Indien |
Tigerbarn | Natur/teknologi | 3.-4.kl. | Tigerbarn/Tigeren i mangroveskoven | Indien |
Tigerbarn | Biologi | 7.-9.kl. | Tiger, rejer og tigerrejer | Indien |
Tigerbarn | Dansk | 7.-9.kl. | Vilde dyr og mennesker | Indien |
That's it | Idræt | 5.kl. | Danse dagen lang | Ghana |
That's it | Kristendomskundskab | 7.kl. | Dødsritualer | Ghana |
That's it | Engelsk og kristendomskundskab | 8.-9./7.-9.kl. | Traditonal rituals in Ghana | Ghana |
Bökh - Mongolsk wrestling | Idræt | 3.kl. | Nadaam - 3 mandigheder | Mongoliet |
Bökh - Mongolsk wrestling | Håndværk og design | 4.kl. | Hjemme hos en nomade | |
Bökh - Mongolsk wrestling | Matematik | 4.kl. | Jurtens konstruktion | |
Bloodshed in Paradise | Engelsk | 8.-9.kl. | Hvalfangst | Indonesien |
Bloodshed in Paradise | Madkundskab valgfag | 7.8./8.-9.kl. | Den gode slagtemetode | Indonesien |
Bloodshed in Paradise | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Forbrugeren styrer! | Indonesien |
Liv, død og svømmekurser | Fysik/kemi | 7.-9.kl. | Droneslalom | Uganda |
Liv, død og svømmekurser | Matematik | 7.-9.kl. | Drone-koordination | Uganda |
Liv, død og svømmekurser | Natur/teknologi | 5.-6.kl. | Havet stiger | Uganda |
Following Beats | Engelsk | 5.-7.kl. | I heard it in the news today/Nyheder omsat til raptekster | Uganda |
Following Beats | Engelsk | 8.-9.kl. | Rapping news - filming rapping/En rappet nyhedsudsendelse | Uganda |
Following Beats | Matematik | 7.-9.kl. | Risiko for Ebola? | Uganda |
Bryllup i bushen | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Omskæring af piger og drenge | Tanzania |
Bryllup i bushen | Historie | 7.-9.kl. | Ligestilling | Tanzania |
Bryllup i bushen | Biologi | 7.-9.kl. | Vampyrer og andre blodsugere | Tanzania |
De levende døde | Historie | 7.-9.kl. | At krænke menneskets rettigheder | Indien |
De levende døde | Engelsk | 5.-7.kl. | India's 'living dead'/Levende døde i Indien | Indien |
De levende døde | Dansk og samfundsfag | 9.-10.kl. | Identitetstyveri | Indien |
Ahmed of Jerusalem | Engelsk | 8.kl. | #JewsAndArabsRefuseToBeEnemies | Palæstina |
Ahmed of Jerusalem | Historie | 7.-9.kl. | Historien vil give os ret! | Palæstina |
Ahmed of Jerusalem | Dansk | 8.-9.kl. | Konfliktens positioner | Palæstina |
Alexa Human | Dansk | 7.-9.kl. | Artikel om Uganda | Uganda |
Alexa Human | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Er det synd? | Uganda |
Alexa Human | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Kampen om kønsidentiteten | Uganda |
Blomstersamlerne | Engelsk | 8.-9.kl. | Do you understand Indian English? | Indien |
Blomstersamlerne | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Handicappede i beskæftigelse | Indien |
Blomstersamlerne | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Tegn hinduismen | Indien |
Defekte Donationer | Dansk | 7.-9.kl. | Vlog om genbrug til Syd | Nepal |
Defekte Donationer | Billedkunst - valgfag | 7.-9.kl. | Timelapse og mange materialer | Nepal |
Ice Ice Maybe | Engelsk | 5.-7.kl. | Do you skate? | Uganda |
Ice Ice Maybe | Dansk | 5.-6.kl. | Kan piger og drenge det samme? | Uganda |
Ice Ice Maybe | Engelsk | 8.-9.kl. | Innovative solutions | Uganda |
Jungle | Engelsk | 8.-9.kl. | Innovation in slums | Kenya |
Jungle | Håndværk og design | 4.-7.kl. | Knoglesmykker | Kenya |
Sjælehyrde | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Sjæl eller ej? | Vietnam |
Sjælehyrde | Historie | 7.-9.kl. | Vejen til fri abort i Danmark | Vietnam |
Sjælehyrde | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Abort som politisk våben i USA | Vietnam |
Spell it | Dansk | 5.-6.kl. | Stavekonkurrence | Malawi |
Spell it | Engelsk | 4.kl. | Play bingo with me | Malawi |
Spell it | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Lige adgang til gode uddannelser | Malawi |
The Girl, Phallin | Natur/teknologi | 4.kl. | Livet i Cambodja | Cambodja |
The Girl, Phallin | Natur/teknologi + idræt | 5.-6.kl. | Skateboard får pulsen op | Cambodja |
The Girl, Phallin | Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab | 7.-9.kl. | Ikke alle har adgang til sundhed | Cambodja |
The King of Condoms | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Kondomer uden moral | Kenya |
The King of Condoms | Engelsk | 8.-9.kl. | What is my job? | Kenya |
The King of Condoms | Matematik | 7.-9.kl. | HIV i Kenya | Kenya |
Manila High – Life in Company with Death | Historie | 7.-9.kl. | Historiens værste mordere | Filippinerne |
Manila High – Life in Company with Death | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Har du set et dødt menneske? | Filippinerne |
Shanthi Maargam | Dansk | 1.-2.kl. | Hvad er et godt liv? | Sri Lanka |
Shanthi Maargam | Natur/teknologi | 3.-4.kl. | Leg og lær med vinden | Sri Lanka |
Shanthi Maargam | Engelsk | 5.7.kl. | The way to self esteem | Sri Lanka |
Generation Peace | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Befri os fra det onde | Uganda |
Generation Peace | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Joseph Kony | Uganda |
Generation Peace | Dansk | 7.-9.kl. | At finde fred efter krigen | Uganda |
Viva La Vagina | Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab | 7.-9.kl. | Lyst og frisind | Kirgisistan |
Viva La Vagina | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Kampen om kvindekroppen | Kirgisistan |
Viva La Vagina | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Tabu | Kirgisistan |
Don Chico | Fysik/kemi | 7.-9.kl. | Hvad er plastik? | Nicaragua |
Don Chico | Dansk | 7.-9.kl. | Når jeg bliver gammel | Nicaragua |
Don Chico | Håndværk og design | 4.-7.kl. | Genbrug af plastikflasker | Nicaragua |
Las Golondrinas | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Prostitution i Danmark | Nicaragua |
Las Golondrinas | Historie | 7.-9.kl. | Prostitution i Danmark | Nicaragua |
Las Golondrinas | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Debat om prostitution | Nicaragua |
Las Golondrinas | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Debat om prostitution | Nicaragua |
Girl VS. World | Kristendomskundskab | 4.-6.kl. | Jantelov og boksning | Marokko |
Girl VS. World | Dansk | 4.-6.kl. | Digt med feedback | Marokko |
Mmonbeydo's Money | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Køn og politik | Liberia |
Mmonbeydo's Money | Geografi | 7.-9.kl. | Køn og politik | Liberia |
Mmonbeydo's Money | Samfundsfag | 8.-9.kl. | Mediers rolle | Liberia |
Zeit Zeitoun | Dansk | 7.-9.kl. | ”Jeg flygtede fra Syrien …” | Ægypten/Syrien |
Zeit Zeitoun | Madkundskab | 4.-7.kl. | Syrisk madkultur | Ægypten/Syrien |
Zeit Zeitoun | Kristendomskundskab | 7.-9.kl. | Ramadanen | Ægypten/Syrien |
Pink Taxi | Geografi | 7.-9.kl. | Infra-hvad-for-noget? | Ægypten |
Pink Taxi | Dansk | 7.-9.kl. | Mit job - min identitet | Ægypten |